COPIES BY XFILES SRL - țeapă grosolană și legea 156/2000 - praf aruncat în ochii omului de rând !



      Pentru cei care vor să plece  la muncă în  afară, vă rog nu apelați la această firmă fiindcă nu oferă locuri de muncă, ci doar țepe ordinare ! Nici măcar nu este agent de plasare a forței de muncă în străinătate.  COPIES BY XFILES SRL  are codul CAEN 82 - deci ar trebui să se ocupe, conform legii, doar cu  activități și servicii de secretariat , cu alte cuvinte să copieze acte , nu să înșele oamenii cu false  promisiuni (plecări imediate, locuri de muncă cu salarii mari: 1600 - 1800 - 1900 euro, cazare + o masă gratuită, angajare cu contract legal prin forțele de muncă etc.).

      Spre exemplificare anexez mai jos câteva capturi de ecran cu anunțuri de pe Jooble și cu datele de identificare ale acestei firme luate de pe lista firme.ro.


      Pâna acum am trăit ca sub un  glob de sticlă; nu știam nimic despre firmele de plasare a forței de muncă și eram sigură că statul român mă apăra  împotriva escrocilor, dar m-am înșelat amarnic. România noastră  a devenit raiul țeparilor cu oferte de lucru în străinătate deoarece statul  român trage de 19 ani după infractori cu gloanțe oarbe și românul de rând moare cu legea în mână.

      Nu, eu n-am luat țeapă  de la  Copies by xfiles dar faptul că aș fi  putut fi victima lor m-a umplut de indignare și  concluzia că statul prin legea  156/2000 mă protejează doar pe jumătate mi-a  amărât sufletul.

     Firmele acestea sunt de două feluri, unele cu ștaif și patalama cu care e tare greu să te lupți; și celelalte care n-au nici în clin nici în mânecă cu legea, adică nu au acel cod CAEN 7810  pe care îl au primele, dar care pentru început au aceeași tehnică ca rudele lor mai de rasă - adică promit marea cu sarea până îți iau banii.
Primele au spatele asigurat de un contract de mediere care le favorizează din start  prin  însăși perioada de mediere care poate ajunge până la 8 luni  și prin procentul de nimic  pe care-l primești înapoi de la ei în cazul în care nu și-au onorat contractul și te-au lăsat  cu ochii în soare. Practic, deși ți se promite plecare în maxim două săptămâni ești obligat prin contract să aștepți 8 luni. Bine, poți să reziliezi contractul dar tot 15% vei primi înapoi - asta în cazul în care  ești dispus să cheltuiești mult mai mult pe drumuri până la Arad, Sibiu sau Oradea sau oriunde în țara asta care este plină de de astfel  de firme. Dacă îi dai în judecată iarăși nu câștigi mai nimic. Contractul e perfect legal și nu ți-a pus nimeni pistolul la tâmplă ca să semnezi, ei doar te-au mințit. Trebuie să înregistrezi convorbirile telefonice pe care le ai cu ei, să-i înregistrezi și la firmă  ca să se vadă clar intenția de înșelăciune dar omul de rând habar nu are, crede că aceste  firme sunt controlate de către stat și că este  în siguranță. Unii nici nu știu ce semnează; cred că este vorba  de contractul de  muncă, alții au îndoieli dar fiindcă au bătut atâta drum (sute poate chiar mia de km) - semnează resemnați sperând că asigurările că vor pleca imediat să fie adevărate .

      Cât despre protecția pe care statul  român ne-o oferă, prin legea 156/2000, pot să afirm cu mâna pe inimă că e doar praf  aruncat în ochii românului din moment ce nu  dezleagă mâinile ITM-ului și nu umblă la schimbarea contractului de mediere astfel încât să descurajeze cu adevarat activitatea infracțională a acestor firme. Până una alta, statul nu face decât să ne descurajeze pe noi să mai plecăm în afară .

      Dacă intrați  pe site-ul ITM Arad veți găsi un șir lung de avertizări și sfaturi, plus informarea că ITM-ul nu are competența  legală de a aprecia calitatea serviciilor de mediere; prin urmare chiar dacă ITM-ul descoperă existența unei activități infracționale, acesta nu poate sesiza Parchetul (cum se întâmplă în alte cazuri) ,se pot da doar amenzi contravenționale.

      COPIES BY XFILES SRL  desfășoară o activitate ilegală. Am confirmare de la ITM  Arad. Și dacă  aceasta instituție nu poate decât să o amendeze cu maxim 40000 RON, ANAF poate face mult mai multe. La urma urmei și Al Capone a fost închis pentru evaziune fiscală; dacă pentru trafic de droguri și crimă organizată nu  s-a  putut.

     Mda...Vă vine să credeți că au avut curajul să-mi spună că  au acreditare  EURES, că salariile afișate în anunțuri, sunt nete  nu brute,  și că nu-mi  trebuie decât buletinul  și două poze 3/4  + certificatele de naștere ale copiilor minori? Nici analize medicale, nici pașaport... Le-am cerut  să-mi trimită prin email un model de contract ca să nu mai bat drumul până la Arad; operatoarea mi-a răspuns ca nu se poate ca ar încălca legea de protecție a datelor personale... ,"-Ale cui ?" am întrebat ,,-Ale fabricii doamnă." (sâc!) Deci la Arad aflam cine mă angajează ca să nu am timp să cercetez dacă fabrica există sau dacă se ocupă cu ce scrie în anunț. Mda....vă întreb acum pe voi ce lege încalcă această firmă colectând ilegal datele noastre? Oricum eu voiam un model de contract gol ca să știu cu ce am de-a face. L-am găsit  pe net și cred că n-a suferit  nicio schimbare de când  au apărut în România genul acesta de firme Deși legea nr. 156/2000  modificată prevede că agenții de plasare nu mai au voie să ceară niciun fel de taxă sau comision în contract este prevazut un tarif de mediere.
    A... am uitat să vă spun că mi-au  cerut 640 RON  pentru drumul până la fabrica cu condiții de muncă minunate... și mă luau de la Băicoi...
     Ca o concluzie, oameni buni... nu se va schimba nimic dacă nu se va schimba contractul de mediere pentru ca cetățeanul de rând să fie cu adevarat protejat. Ideal ar fi ca durata contractului de mediere să fie de o lună cu obligația returnării banilor integral în cazul  în care firma nu și-a  onorat contractul și solicitantul să aibă dreptul de a cere dovezi  că firma i-a căutat de muncă în această perioadă . Încet încet ar scapă România de căpușele astea. Dar nu cred că se va întâmpla vreodată așa ceva fiindcă nu are cine să ne ajute, iar statul n-are niciun interes în toată treaba aceasta. Dacă am pleca cu toții în afară cine ar mai presta muncă istovitoare pe un minim/economie plus bonuri (dacă se dau și acelea...).
   
      Păcat de România noastră!


P.S. Feriți-vă de firmele care nu-și declară identitatea la telefon. Sigur se tem ca o să înregistrezi convorbirea . Mă așteptam să aud la celalalt capăt Copies by xfiles: "vă ascult" sau "cu ce vă pot ajuta?", dar m-a întâmpinat o tăcere suspectă. Abia după ce le spuneam cine sunt și ce vreau le reveneau graiul.
   





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Specialiștii noștri !